13 juni 2009

Mitt liv just nu...

alltifrån perfekt.

Känner att jag måste få skriva det här eftersom allt som jag skrivit om kanske ger en bild av att jag lever livet i paradiset. Så är det inte! Det jag har måste jag kämpa för. Jag jobbar varannan vecka i Strömsund till att börja med för att i flera månader har jag levt utan a-kassa och vill inte gå på soc. Det är blir ca 50 mil jag pendlar i veckan. Det betyder att jag är borta från min älskling väldigt mycket och stora delar av vår graviditet kommer vi inte dela eftersom jag pendlar som en idiot för att kunna ha det som det är nu. Jag har dåligt samvete för att jag lämnar över ansvaret med min häst till min syster, för jag har helt enkelt inte råd att ha honom. Är så tacksam för det hon gör för mig, men förstår att det är ett stor tjänst och att det blir en börda för henne.

Jag försöker vara en bra kompis, trodde jag... Blev chockad att du, om du läser detta nu, trodde att jag gjorde alla de sakerna bara för att vara rent elak. Inte att det ens fanns en tanke om att jag också kan göra misstag och att i min brådska så följde några andra saker med. Det sårar mig att du tror att jag inte skulle bry mig.

Nu måste jag göra middag. Älskling har städat hela eftermiddan så hemmagjord pizza blir nog uppskattat:)

Grattis till min mamma som fyller år idag! Synd att jag inte kunde vara där och smaka på Elinas goda tårta;)

Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde vad det handlade om! Trist när det måste bli så där, men såna vänner klarar man sig utan! Och du Emelie, även om ditt vore helt perfekt så vad är det att be om ursäkt för? En sann vän önskar dig inget hellre än ett perfekt liv!! Hoppas verkligen att du har det bra där uppe i ert torp och att allt löser sig med jobb och grejer så ert liv kan bli perfekt och att ni kan vara tillsammans! Tänker på dig kära vän! Hoppas vi ses snart!!(och jag är din vän oavsett om det är långt emellan vi ses, för såna vänner som du är som stjärnor, även fast dom inte alltid syns så vet man alltid att dom finns där) Långt inlägg:P Många kramar! Erika