11 juni 2009

Livet på torpet!

Sitter med bärbara datorn och det mobila bredbandet på madresser på golvet. Jag har rastat hunden och släppt ut hönsen. Vi har flyttat i två dagar, det är lådor överallt och stackars älsklingen har fått slitit. För min kropp är ju hem för bebis nu så inga tunga lyft;) Men är helt slut ändå! Det känns så bra att vara här äntligen, nästan som vårt eget. Men första natten var precis som man kan tänka sig i en film.

Jag tyckte jag skulle vara duktig och tvätta badrumsmattan i tvättmaskinen. Älskling skulle tända upp i braskaminen i vardagsrummet. Sen gick vi och la oss på madrasserna vi lagt i mitten av rummet och inte långt efter det kunde vi konstatera att det rök in...det sved i ögonen och vi fick öppna köksfönstret och försöka somna. Jag är precis på väg att somna då jag hör något från badrummet. Låter som någon heller vatten direkt på golvet, så jag väcker älskling. Han tror att den bara håller på att tömma och snart ska vara klar men jag är osäker så han går och kollar. Vatten över hela golvet! Tvättmaskinen var inte riktigt färdiginstallerad;) Vilket jag inte haft en tanke på:P Men nu så är det åtgärdat!

Vi var ju hos barnmorskan igår också! Positivt överraskad blev jag då jag hade bättre värden än sist, vilket va ovanligt enligt henne:) 137 hade jag nu och 127 för 10 veckor sen. Bara gått upp 3 kg också men jag tycker jag ser ut som ett hus ändå:P Vet inte vart det här ska sluta;) Lyssna på bebisens hjärta fick vi också, 148 slag i minuten<3 En flicka då trodde barnmorskan. Men vad det än föds i höst så är vi glada:) Längtar tills älskling kan känna dom små minisparkarna jag får känna! Älskade lilla bebisen<3

Mer uppdateringar kommer sen! Måste ju ta lite bilder så ni får se hur vi bor nu:) Dal 114 är vår nya adress iaf;)

Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tror jag missat att skriva in texten som gör att inläggen syns!:P hoppas detta kommer med:)
Va skönt att ni äntligen kunnat flytta in! Ska bli kul att se lite bilder=) och bra att värdena hade blivit bättre!

Måste ses något snart!

Kram Erika