28 augusti 2012

Morgonträning & recepttips

Godmorgon!

Fast här hemma har vi varit upp sen kl 6..;) Skickade iväg lillan på dagis då jag har en hel del att studera och läsa. Jobbrelaterat är det den här gången och känns väldigt viktigt att få läsa i lugn och ro. Har ju redan varit uppe 3-4 timmar och vet inte om det ska ses som morgonträning, men jobbigt var det iaf! Är ju ingen morgonträningsfrälst så det är så himla tuffa pass som känns evighetslånga när det väl händer. Jag tog mig igenom iaf! Ett ZWOW och så mage/rygg. Nu kan jag sitta och läsa dagen lång utan att göra uppehåll. Ikväll händer det en hel del grejer med renoveringen också. Sambon ska köpa dräneringsslangar och så ska plintar fixas. Nu hoppas jag att det snart ska bli klart för att börja med själva bygget!

Jo, min kära syster delade med sig av ett recept till mig, ett recept på mandelsmör som dessutom är busenkelt! & som jag måste dela vidare:) Som ni vet sedan tidigare så är en msk naturligt jordnötssmör ett måste i morgongröten hos mig och mandelsmöret var snäppet godare faktiskt. Så här gjorde jag!

MANDELSMÖR

Rosta valfri mängd hela mandlar med skal i ugn på ca 200 grader i ungefär 7min.
Låt svalna något.
Mixa i matberedare tills det blir till en massa, ett smör! Ungefär 5-8min tog det för mig.
Tillsätt en gnutta flingsalt.
Klart!




Inga kommentarer: