2 augusti 2012

Det var en kall vår & sen blev det höst..

Rubriken är ett citat från en less kund idag:P Men idag kan jag nog inte riktigt klaga på vädret! Skönt med lite värme så vi kunde gå ut hela familjen och dricka kaffet vid uteplatsen. Joline struttade runt och plockade grönsaker och jordgubbar ur landen. Tänk att jag kan nästan slå vad att hon inte hade ätit rödbetor om jag köpt dem på affärn och tillagat dem inne! Men utomhus smakar hon och tycker det mesta vi odlar är riktigt gott:) Att morötterna dessutom ännu är små är ju bara jätteroligt för en liten.

Ikväll har jag vila från träningen, har tränat intervaller hela veckan och dessutom jobbat med en mild ögoninflammation sen i måndags:/ Svullna röda ögon har jag skrämt mina kunder med;) Alltså det finns nog få saker som är läskigare än när man vaknar på morgonen och inte kan öppna ögonen..väldigt ofrächt också för den delen! Vila är i alla fall aktiv vila för mig så jag ska bege mig ut på promenad i det vackra vädret och sedan röja undan lite gammalt virke som Henrik rivit bort från taket. Åh, så jag längtar efter ett riktigt styrkepass på gymmet nu...

Ska lägga up en mibilbild från takrenoveringen i söndags strax. Nu är iaf hela taket täckt med underlagstak samt strö-och bärläkt!

Inga kommentarer: