11 juli 2012

Lite vila

Idag, vila och såå otroligt skönt! Har hunnit pysslat lite i trädgårn på eftermiddan och fotat lite med lillan:) "Mamma, lyft den kycklingen!" "Jag ta kort!" Hihi, hon skulle minsann fota själv med min telefon och kycklingarna ville inte vara kvar i bild;) Sötisen. De flesta bilder blev på gräsmatta och lillans stövlar:D Men någonstans måste man ju börja! & himmel vad snabba de är de små på att lära sig nytt! Så duktig hon är med djuren också, lite ivrig ibland men klappar fint och snällt och de följer henne utomhus som en liten svans. Verkligen en fröjd att se och viktigt tycker jag att de lär sig från att de är små. Ansvar med djur och hur man sköter dem.

Joline med en utav Silkeshönskycklingarna:)


Uppifrånbild tagen av Joline:) 2 Isbar & den lilla är en
Dvärg Kochin,

Det största problemet i trädgårn just nu är att hålla småfåglar borta från jordgubbarna och katterna från odlingslådorna...jag la citronskivor där nu för att skrämma bort katterna. Får se om det funkar eller om jag har bönrankor som ligger lite här och var i morgonbitti:/ Samtidigt som man vill stänga ute katterna vill man ju att det ska se fint ut bland odlingslådorna och inte en massa kycklingnät som mur för att inte katterna ska få för sig att lådan är av annan sort än för odling..

Imorgon börjar jag inte förrän kl 10 i Hoting. Så vilodagen fortsätter med en sovmorgon;) Önskar jag hann vara lite ledig i sommar, men så ser verkligheten inte ut för en student. Det får bli någon resa/semester i höst i stället:) Det blir nog lika bra. Pengarna behövs ju just nu.

Inga kommentarer: