10 juli 2012

Dunderhelg

Är helnöjd och trött efter en mycket rolig helg! Dunder var jag ute fredan med syster, hennes sambo och träffade underbara vänner:D Hade gärna varit ute lördan med, men jisses, inte orkar jag 2 dagar på rad nu mera:P Drack gott men alldeles lagom, vilket var riktigt skönt på lördagmorgon;) Då hämtade sambo och lillskruttan mig och sen så gjorde vi marknaden. Karusell och hoppborg för lillan och välja valfri godbit bland marknadsstånden. En klubba lika stor som henne tror jag minsann det blev! Den ser mest orörd ut fortfarande:P

Finaste lillan! Kunde nog inte bestämma sig
om det var roligt eller lite läskigt;)

Sen på lördagkväll så var det sambons tur att få gå ut och roa sig lite:) Lillan verkar ha åkt på en mild ögoninflammation också så det var att mysa ner oss i soffan och se på barnprogram till hon somnade sent i sin säng. Väldigt mysigt att i regnrusket kunna tända lite levande ljus:) Det är inte ofta den här årstiden. Jag var glad och nöjd över fredan och över det fina vädret vi fick! Hoppas på någon sen vinkväll med vänner något framöver nu om värmen behagar att stanna. De här ljusa nätterna gäller det att vi tar vara på. Till hösten blir det näsan i böckerna igen och förhoppingsvis en massa bebismys hos min fina vän E.

Framemot morgonkvisten höll två färdigkalasande cyklister på att skrämma livet ur mig. Vid fyratiden var sambon med vän hemma och stupade i säng. Att vakna den tiden av dörrgnissel och prassel i hallen är inte det roligaste:P Men skönt att ha dem hemma här för natten och inte boende någon annastans måste jag erkänna:)

Idag har vi varit på loppisutflykt men hittade dessvärre inte vad vi letade efter. Men mysigt hade vi och perfekt väder för att åka bil. Svängde in i Yxskaftkälen också för att kika på lite sommarblommor att plantera här hemma, men de hade visst slutat med söndagsöppet. Så plånboken var inte tunnare när vi kom hem iaf:P

& det här tänkte jag posta i söndags..fullt upp har vi haft med andra ord :P



1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, i höst ska vi ses och låta barnen leka och vi ska dricka massa kaffe och prata och ha det trevlig! =)