26 april 2012

Torsdag

Tenta imorgon...kändes bra igår men som vanligt panik idag! Både mikro och makroekonomin ska ju sitta nu, men det är så mycket som ändras hit och dit beroende på situation och huruvida det handlar om kortsikt eller långsikt. Ett godkänt ska jag iaf försöka kamma hem.

Imorgon när jag kommer hem till Strömsund igen så ska vi troligtvis till syster och uppvakta henne i förskott med present och kanske tårta:) Känns som en härlig avslutning på veckan och jag hoppas verkligen att hon gillar det vi köpt! Jag tror att det kommer passa alldeles perfekt:)

Har börjat gjort klart under trappan också, trappskåpet som ska utnyttjas som förvaringsutrymme för sånt man inte vill ska synas i hallen. Skor och kläder som man vill ha lättillgängligt men tar mycket plats. Jag har kommit på att det är riktigt roligt att snickra! Det mesta handlar ju faktiskt om problemlösning, själva skruvandet och sågningen (om man håller ben och armar borta...) är ju inte det svårt att ta till sig. Sen så blir man riktigt stolt när man ser slutresultatet:) Det behöver inte vara perfekt, vi brukar köra på den "lantliga och charmiga" stilen där det är helt okej om det är lite vint och snett:P Igår somnade dessutom Henrik när han nattade lillan, så då kunde jag skruva lite där och fundera ut nästa steg.

Ha en fin torsdag fina ni! Nu ska jag sätta mig in i några gamla tentor..

1 kommentar:

syster sa...

Jag hoppas det dug med rulltårta:P å ekologiskt lyxkaffe hos din betongarbetande lyxsyster;) men kryp inte för mkt på golvet bara, det är så rent så jag är rädd att du blir avis. Lycka till med tentan! Kramilikram