17 april 2012

Dagens middag - lite nyttigare lasagne

Måste bara dela med mig av gårdagens middag! Gjorde en twist på vanlig lasagne bolognese (nötfärs, vitlök, lök, tomatpure, chilisås, rödvin & oxfond brukar jag ha & de örter jag har hemma). Slängde ner en gnutta ingefära denna gång i färsen och varvade den med lasagneplattor (går att utesluta om man vill göra en gratäng istället, vilket blir ännu nyttigare;)). Men hade bara en liten skvätt mjölk hemma så istället för bechamelsås blandade jag fettfri kvarg, 250g, med mjölken och liite riven ost och slängde på toppen innan den åkte in i ugnen i ca. 30 min. Kvargsmeten ska vara rätt tjock ändå så inte mycket mjölk behövs. Supergott & mättande!

Nästa gång byter jag ut pastan mot aubergine som jag älskar. Blir nästan som en moussaka då kan jag tänka mig:)

Inga kommentarer: