25 april 2012

Tålamod

Något som varken jag eller Joline besitter. I måndags sparkade jag tån illa så det förmodligen blev en spricka..lilltån men ändå:p För att jag var tvungen att gena lite & idag vinklade jag handsågen lite tokigt och helt plötsligt hade jag en fin reva på favoritjeansen (vem har tid att byta? motivationen gäller att ta vara på nu!) ovanför knäet. Bara det att jag tittade lite närmre och såg att jag sågat mig i benet också. Ringde mamma så hon fick tejpa ihop mig och sen var det bra:) Inte så stort sår men så pass djupt så man såg fettet, vet ni vad jag menar? Läskigt ser det ut iaf.

& efter dagis var det dags för utvecklingssamtal. En bestämd tjej har vi som måste lära sig att dela med sig. En utmaning för Joline och mamman och pappan som hittills gått bet med att förklara att alla måste samsas.. men som trots sin bestämdhet och humör är duktig på att prata och förstå. Ibland undrar jag om det inte hade varit nyttigt att skaffa syskon tidigare och att de fick lära sig att komma överens redan från början:p Fast det hade väl varit andra utmaningar då förstås;) Trotsen är ett faktum och det gäller att vara konsekvent. Något vi fått öva på nu:) Tålamod, både för mamman och ungen!

Inga kommentarer: