18 april 2012

En lite gråare onsdag

Slås idag av och funderar över hur lite kontroll man har över saker som sker. Terrorism, sjukdomar & ekonomiska kriser. Barn som far illa & kränkningar av människors rättigheter. Och en massa fler hemskheter förstås. Oj, så mycket jag önskar att jag kunde bara vräka ur alla mina tankar här. Skönt men ändå allt för utelämnande. Jag har svårt för att prata om det som tynger nämligen, för då brister det verkligen! & det finns en spärr inom mig som hindrar och stöter bort känslor istället. Nu delar jag med mig rätt mycket iaf, men jag tror inte att alla är starka jämt. Ibland har man helt enkelt inte tid att bryta ihop. Jag har en väldigt fin bästa vän som vet precis vad jag pratar om. & en syster som vet precis hur jag funkar <3

Just nu bakar jag finska surskorpor (Finn Crisp om ni vet vad det är?) som är mitt absoluta favorit bröd. Har experimenterat lite & då vet man ju aldrig hur det blir;) Något som gör riktigt gott i magen är iaf hembakt bröd med hemägg som pålägg & havregrynsgröt med blueberry smoothieproteinpulver & en riktigt stark kopp svart kaffe. Favvofrukosten!

Imorgon ska jag träffa min finns vän A på stan mellan studierna för en lunch, alldeles för länge sen och det ska bli riktigt skönt att få träffas igen:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

om du har svårt att prata och inte vill dela allt här, skriv ett långt mail till din vän eller din syster eller till någon annan som lyssnar! Då får du ur dig allt, men slipper lämna ut dig på bloggen och slipper prata om du inte kan/vill! Det finns nog många som är villiga och lyssna och försöka förstå!

Bananprinsessan sa...

Hej darling! Kom och drick te och surra någon dag, behöver också prata av mig lite! ;)