11 januari 2012

Mysteriet fortsätter...

Ingen vätska i bihålorna visade röntgen. Jaha, så det blir starkare antibiotika och kortisonnässpray i 10 dagar. Hoppas att det ska bita på de här envisa bakterierna nu, blir ju orolig annars vad det kan vara om inte bihålorna? Blir yr och får hög puls bara av att gå upp för en trappa eller lyfta Joline. Ingen feber och ingen förkylning.

Pappa har varit här idag och nu har vi ström på kontoret också! Härligt:) & nu till helgen så hoppas jag att vi är pigga nog att ta tag i trappan. Just nu ser vardagsrummet ut som ett bombnedslag... Jolines leksaker överallt och jag orkar inte gå och plocka upp vareviga kväll nu mera. Hon behöver verkligen sitt eget rum där hon kan härja och stöka ner bäst hon vill :) Men då måste övervåningen bli klar först. För det krävs det tid & arbetsvilja men främst pengar. Pengar till färg, tapet, lister, belysning mm.. Ett steg i taget :) 

Nu ska jag läsa klart sammanfattningen som jag hittade på svenska av Kotlers bok om marknadsföring. 50 sidor istället för 1000 sidor känns mer lagom just nu. Skriver tentan på fredag men har inga höga krav på mig pga hur jag mått den senaste månaden. Jag chansar och hoppas på att det som sagts på föreläsningarna och det som jag läst ska räcka till ett E åtminstone. På måndag börjar termin 2! Nationalekonomi A fram till sommaren.



Vår lilla tjej som älskar vatten! Fast det gör väl alla barn;) Men igår tog jag loss slangen
så hon fick skölja håret själv. Oj, så kul! & när hon kom på att imman försvann från duschkabinen
när hon spolade vatten där! "Titta mamma! Städa rent!" Gullungen tyckte det
blev så rent & fint;)




1 kommentar:

Jennie W sa...

Emelie, det här med dina bihålor. Jag har ju ingen egentlig aning eftersom jag inte är utbildad. Men jag vet att när jag har stretchat rygg,nacke och axlar dåligt så får jag precis samma symtom som du beskriver. Jag har också fått kolla bihålorna gång efter annan och ingen vätska eller irritation direkt heller. Men det kan vara att en nerv ligger i kläm och att trycket lättar när man stretchar ut musklerna. Jag har mycket besvär med huvudvärk och spänningar över bihålorna i främre delen av pannan, över kindben och till och med ner i käkarna(där går ju inte bihålorna, men väl muskler)om jag fuskar med stretchningen.

Så det kanske kan vara ett alternativ att kolla upp, om de inte hittar något fel på bihålorna i sig?

Hoppas det löser sig!