31 januari 2012

Hemmadag

Pluggar hemifrån idag och hämtade lillan innan lunch från dagis. Ska försöka korta ner hennes dagar och bli mer effektiv med studerandet så de dagar jag kan vara hemma så behöver hon inte gå så långa dagar. Blir ju lite åkande med bil när man bara har en och Henrik jobbar fulla dagar, men det får gå helt enkelt! Just nu sover lillan lunch och jag kan plugga lite till. Kan ju tyckas ojämställt att det är jag som är mest hemma med Joline, men skillnaden är ju att jag kan vara hemma och plugga kvällarna istället och få lika mycket studiebidrag/lån. Medans vår inkomst skulle bli betydligt mindre om Henrik var hemma mer. När jag börjar jobba kommer vi att dela lika, det är målet! & förhoppningsvis kanske inte behöva jobba 100%.

Läsa igenom anteckningar och göra formelblad får bli sista uppgiften för dagen. Sen blir det en pulkatur ut i kylan en stund så vi får friskluft och senare kanske det blir en sväng ner till Ström för att hämta en tupp. Dvärghönsens tupp dog ju så hastigt i höstas... men nu äntligen ska dem få sällskap igen:)

Henrik gymmar efter jobbet idag också så vi har ingen brådska att hämta honom. En skön dag i lugnt tempo känns som en underbar tisdag och som en fin start på den här veckan. Trapprenoveringen fortsätter i helgen med slipning och skruva upp panelen. Då har den legat här inne och torkat till sig en vecka och torkar inte isär så hemskt mycket får vi hoppas. Kul när man börjar få ett hum om hur slutresultatet kommer bli!

En liten glimt från vårt vardagsrum som just nu går i vita & gråa toner.
I väntan på våren..


Inga kommentarer: