27 december 2011

Vår jul

Godkväll på er!

Sitter och väntar på att Henrik nattat lillan så vi får slänga oss ner i soffan med lite goda ostar och en film:) Så härligt det är att vi alla är lediga den här veckan! Förutom lite pauser för plugg så är det ju hur mysigt som helst att kunna vara hela familjen och hitta på saker. På hemmplan är vi ju allihopa iaf.

Vår jul har varit så mysig med god mat, nära och kära och allt det som hör till:) Fina klappar har jag fått också även fast jag knappt önskade mig något bl.a. ett par nya skor att ha på gymmet och presentkort så jag kan köpa nya träningskläder och för att inte glömma mysiga tofflor och en helt underbar kavel i porslin från Greengate för att nämna några! Kanske är det bara jag som skulle uppskatta en kavel i julklapp;) Älskar köksprylar som även är fint att ha framme. Fast nu ligger vi verkligen i lä när det gäller julklappar! Jisses, vilken hög Joline hade under granen! Jättefina grejer också som hon verkligen har lekt med de här dagarna:) En Mickispis bl.a. och ett pippidockhus med massa roliga grejer till:) Av oss fick hon en ny pulka, babypulkan är ju alldeles för liten, kläder och en hel del mer! Ska rensa undan lite bland hennes gamla leksaker som mest bara ligger och skräpar i sin låda.

Tomte hade vi även det här året också, Joline var till skillnad från förra året ganska så rädd då hon följde med sin moster för att öppna för honom. Chockad tog hon emot de första klapparna men efter en stund så verkade det ha blåst över och koncentrationen riktades mot alla paketen:) Julafton var vi hos min mamma och pappa, till kvällen åkte vi hem för att sen på juldagen åkte vi  till Henriks syster med sambo för att fira med dem och Henriks pappa. Så kul att kunna träffa så många nära under samma helg och under jul:) Oj, så Joline har pratat om tomten nu de här dagarna efteråt med, om att hon blev rädd och att han kom med många paket:) Gullungen. Hon pratar så mycket nu och härmar! Älskar att sjunga och kan en hel del sånger:) Att vara förälder blir bara roligare och mer utmanande för varje dag:D

Ska uppdatera det här inlägget med lite bilder senare:) Lillasysters systemkamera användes flitigast under julen så dem bilderna väntar jag med spänning på:) En hel del roliga (misslyckade) försök till familjebilder skulle jag gissa att det blev:P


Inga kommentarer: