5 augusti 2011

Renoveringsstatus vecka 31

Entréhallen, här byts delar ut som
blivit vattenskadat när vatten runnit in från taket.
(igår upptäckte vi att även taket i hallen är ruttet....)


Jolines rum har fått spånskivor på alla väggar
& är klart för spackling!

Jolines rum igen.

Köket får plast på väggarna & sen spånskivor på.

Den vattenskadade väggen till vänster om fönstret. En bjälk
byts ut också alldeles vid öppningen in till köket.


Köket klart med spånskivor & spackel!
Bara tapetseringen härnäst:)


Pappa lägger klinker kring kökspannan. Så fint som vi föreställt
oss!

Jolines rum från köket sett, färdigspacklat
& jag ska börja måla!

Taket & listerna får färg, vit såklart;-)

& så alla väggar utom den till höger om fönstret som
ska tapetseras.

Muren får sig en uppfräschning också!
Bara längst nere i hörnet som det fattas lite
spackel & färg. På väggen bredvid kommer
tapeten att sitta.

Grundmålat klart i Jolines rum!

Idag ska Henrik fortsätta spackla i Jolines rum, spackelremsorna på väggarna syns igenom färgen... Så det ska fixas innan det blir mer färg på. Sen får vi se om vi vågar oss på att tapetsera köket eller om vi väntar på att pappa har tid;) Han är ju van med såna gamla tapeter som ska ligga och dra i klistret innan man sätter upp dem. Tacka vet jag de nya som man klistrar klistret direkt på väggen och sen upp med tapeten bara! Taket i hallen är också ett nytt problem att grubbla på hur det ska fixas... ju mer vi bygger till och ju fler luckor man lyfter på här i huset så finns det hela tiden mer jobb som dyker upp:( Förhoppningsvis dröjer det inte länge innan vi kan göra klart köket åtminstone så vi kan flytta in snart. En ny spis och diskmaskin beställdes igår, blev inget blocketfynd som vi tänkt från början:P Känns som att man vill ha vitvaror ganska frächa ändå.

Sen är det en himla massa pärlspont som ska målas och upp överallt så småningom och ett nytt tak som ska upp i köket som också ska kvistlackas och målas;) Det tar visst tid de små detaljerna också!

1 kommentar:

Helgi sa...

Hej!

Jag skulle tycka det vore jätteskoj om ni ville skriva om era byggprojekt på ett byggforum jag jobbar på. Det skulle bli riktigt uppskattat. Jag kan erbjuda en morot.

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi