18 juli 2010

Vi njuter!

Solen skiner mest varje dag och det är underbart varmt, så inga många timmar framför datorn blir det tyvärr ;) Henrik har varit ledig den här veckan som varit och blir ledig veckan som kommer också så vi njuter av ledigheten och sommaren till fullo!

Vi har hunnit med en hel del. Bl.a. en underbart mysig mammaföräldraträff ute på Strängön här i skärgården :D Helt sagolikt vackert med MYCKET trevligt sällskap och god mat! Det får vi göra om snart igen! Promenader ner till badplaten här nere för att svalka oss i hettan har det också blivit, även fast man är lika svettig när man kommer hem igen :P Men för en stund är det otroligt skönt och vattnet är inte alls kallt. I trädgårdslandet svämmar det över av isbergssallad, ruccola och plocksallat, och i växthuset  mognar en  massa coctailtomater! På uteplatsen har mina rosa fina rosor slagit ut och doftar magiskt gott varma mornar när dagens första kaffekopp intas.

I hönshuset byggs det om så smått, då småttingarna har blivit stora och behöver sitt eget. Höns ligger och ruvar och det springer runt nya små dunbollar. Åh, vilka livsnjutare dem är sen! Andra djur söker sig till skuggan i den här vrämen, medans hönsen nöjt breder ut sig i solen och njuter :D Sluter ögonen en stund för att sen lägga sig i sanden och bada lite. Så fridfullt att höra deras kacklande under dagen och väckas av tuppens stämma.

Idag har jag lagat minifrikadeller till lillskruttan. Flera portioner blev det och det är toppen att kunna göra dem i perfekt storlek så hon kan äta dem själv. För det är det som gäller nu! Jag får hjälpa lite och ge henne, men banne mig om jag petar på maten med en sked :P Mata med fingarna går bra :) Pasta, potatis, avokado och små bitar av frukt mm. funkar utmärkt att ge och hon äter själv. Frikadellerna fullkomligt tryckte hon in i munnen :D Det är verkligen en fröjd att se sitt barn äta ska jag tala om!

Lillskruttan har åkt på en dúnderförkylning också... så vi får se hur denna natt artar sig. Faktiskt så är det här som mest hon varit sjuk. Det rinner ur både näsa och ögon, precis så som för mig, som förövrigt också känner mig lite dålig :(

Bilder kommer!

Godnatt på er!

Inga kommentarer: