7 juli 2010

Hej i sommarvärmen!

Länge mellan inläggen nu igen. Men i den här värmen så blir det inte mycket sittande framför datorn, glömde även det mobila bredbandet i Äspnäs när vi var dit i helgen:P Kom igår på posten så nu sitter jag här med andra kaffekoppen.

En snabb sammanfattning om vad vi hittat på kanske?

Efter midsommar så följde mamma med oss hem till Dal och stannade här tills på torsdan då vi åkte tillbaka mot Äspnäs igen. Henrik for på klassträff på fredan i Backe och jag och Elina ställde upp och hämtade mitt i natten. 3 timmars sömn innan lillskruttan vaknade och sen iväg till Östersund för en shoppingdag med Elina & Erika :D Trötta var vi... men jätteroligt och mysigt! Sen tillbaka till Ström för att fixa oss i ordning för att gå ut på Fjällsjömarknan, Henrik skulle köra den här gången;) Sent hem då också såklart och på söndan efter middan åkte vi hem till Dal igen. Bor i en resväska nu för tiden känns det som!:P

Igår hade vi mammaträff här hemma hos mig:) Vi fikade och pratade i massor som vanligt. Verkligen kul att man känner sig så avslappnad när man är hos varandra och kan låna vagnar och sängar när barnen blir trötta. Gå ifrån när de behöver vara lite lugn och ro:) Skönt! Nästa vecka ska vi, alla föräldrar, hälsa på Maria ute på Strängön i skärgården:D Vi får åka båt ut och sen så ska vi grilla. Hoppas på riktigt fint väder då!

Sen så kom Henriks pappa och syster hit och hälsade på innan de for vidare mot Stockholm. Fikade lite igen och badade Joline som ätit vattenmelon med hela kroppen :P Henriks pappa står och fotar när Joline sitter och plaskar i baljan och sen så biter hon ihop och blir alldeles röd i ansiktet! Jajemen, inte blev hon mycket renare av det badet ;) Bara att duscha av henne sen och tvätta ur allt. Eller ja, Henrik fick det nobla uppdraget ;)

Idag väntar vi på kycklingar som ska kläckas ute i hönshuset och jag tänkte jag skulle dra igång träningen igen efter ett uppehåll nu när jag varit förkyld. Får börja lugnt:)
Till helgen drar vi till Äspnäs, igen!;) Dundermarknaden kan vi ju inte missa:P

Inga kommentarer: