22 maj 2010

Ledighet

Japp, idag är både jag och Henrik ledig och det är helg!:D Fast jag är mammaledig varje dag så längtar jag fredag hela veckan;)

Igår så blev det fredagsmys i soffan med liite lördagsgodis, av den nyttigare sorten som jag nämnt här i bloggen. Men ni kan för världen inte förstå hur det känns att leva på ägg och tonfisk i en hel vecka (förutom Elina då)! Jag drömmer om blodiga stekar... med massa såser... Tvingas sitta och se Henrik springa iväg och köpa glass i sommarvärmen och titta på när han äter den. Men jag är fast besluten om att klara det här! What doesn´t kill you, right?!

Idag for vi iväg in till Övik. Vi har handlat en massa fint att pryda trädgården med. Rosor som ska sättas i krukor som vi ska beundra från vår uteplats. Fina Klematis som ska slingra upp för vår spaljé och ge oss skugga och skydd mot insyn:P Ett litet växthus ska vi snickra till av fönstrena vi har också. Livet är härligt! Jag får se mina grödor gro och min underbara dotter utvecklas:)

Jag är lyckligt lottad!

...just ja! Vad tycker ni om nya headern?

1 kommentar:

Erika sa...

Det låter jätte härligt Emelie=)
Pussa Joline från mig!:)

Och den nya bliden är jätte fin!=)
Kram

p.s har gjort paj nu, dock är jag så jävla täpt i näsan så jag kände ingen smak=( Men prövade med Västerbottenost i och Dennis sa att den gick äta iaf;P