17 maj 2010

Dopet del 1

Nu är vi hemma igen! Efter en mycket intensiv helg men roligt helg:) Ska försöka sammanfatta, men vi börjar redan på onsdag då det inte var lika roligt!



Såklart är jag ute i sista sekund (like always!) och ska baka det sista dan innan vi ska fara. Handlade lite inne i stan så det skulle räcka. Jag börjar baka och inser...


  • Kesellan är möglig, fast den var köpt på Ica Kvantum SAMMA dag! Det löser sig ändå...

  • Mjölet tar slut och även smöret, men som tur är så kommer Annica som en räddande ängel:)

Det var onsdan.


Tordag morgon, åker vi mot Ström. Alla grejer är med, tror vi...


Inser på fredagkväll när vi ska iväg till festlokalen och duka att vi bara har 13 pajer. SKIT! Stoppade ju 2 pajer i kylen hemma för det blev ont om plats i frysen. Självklart så kom bara de med i packningen. Så det var ju bara att skynda in på en öppen affär där på kvällskvisten efter dukningen var klar och åka hem och baka igen.

Lördag morgon. Strömmen går i Äspnäs och kommer inte tillbaka förrän vid halv 9 ungefär. Ingen kan börja duscha eller göra sig klara, panik! Pappa fick koka vatten åt Joline på Trangiaköket. Vilken lättnad när den kom tillbaka! Men vi är sena iväg till Strömsund, där MYCKET ska göras i ordning innan vi ska till kyrkan.

Vi kommer fram till församlingshemmet. Jag ska låsa upp och slå koden för lokalen är larmad. Jag slår koden, men alldeles för snabbt! Det blir fel hela tiden och larmet börjar tjuta! Jag slår koden igen och larmet tystnar, jag andas ut men undrar om larmet gått iväg ändå? Börjar pyssla med cupcakesen och efter en halvtimme kommer en väktare (lite sent kanske?) ser att vi är där och går sen.

In med pajerna i ugnar och värmeskåp och skyndar iväg till kyrkan. Äntligen:)

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: