3 oktober 2012

Oktober & äntligen friska! (peppar, peppar...)

Herregud... vad vi åkte på magsjuka...! Det värsta som finns och är livrädd för. Jag är frisk men har fortfarande svårt att äta och får inga normala hungerskänslor. Har tappat ngt kilo det senaste dagarna och väntar med tyngre träning tills jag ätit upp mig lite. Tydligen är det onormalt med så många som alla barn på dagis som åker dit på magvirus, så vi får vara glada om vi slipper en omgång till:/ Jag vågar inte hoppas för mycket iaf. Det går ju inte att ha en henne hemma heller när vi har jobb och skola som kallar..annars hade ju det varit det bästa naturligtvis.

Här ska ni iaf få en liten sneakpeak på vårt verandabygge:) Fler bilder kommer senare, det har hänt lite mer faktiskt. Förhoppningsvis kanske sambon orkar med lite bygge efter jobbet idag också. Skulle ha haft en helvecka i Östersund med studier denna vecka, men läraren vabbar så nu sitter jag och skriver ihop alla anteckningar, formelblad och begrepp så det är lätt att lära in och hålla iordning. Skönt! Det är jobbigt när man läser begreppen på engelska och lär sig dem på svenska under föreläsningarna. Hade önskat att vi hade fått läsanvisningar till boken på den här kursen också... men, det ska nog fixa sig ändå.



På måndag är det dags för omtenta. Hoppas på att bara behöva göra en komplettering. Jag fick ett poäng över godkänt tydligen men inte godkänt ändå, pga fördelningen av poängen mellan de två frågorna.

Ser fram emot en ekonomsittning med fina Serena och klassen om ett par veckor! Klä sig fint och äta och dricka gott är aldrig fel! Kanske sambon kan följa med också:) Mys! Sen så har vi ju planerat en liten dejt i slutet av månaden som jag också ser fram emot massor.

Fullmåne nu två nätter och jag kan inte sova...trivs inte alls i vårt provisoriska sovrum på nedervåningen heller. Ligger och väntar på katter som ska väcka mig och lillan som kanske inte hinner upp i tid för att gå på pottan. Jag har svårt att komma till ro helt enkelt, somnar nog bäst i soffan just nu faktiskt:P Fast det är att hålla ut. Först veranda klar och sedan sovrum.

Kram & fin lillördag på er!

Inga kommentarer: