26 september 2012

Handsprit - min bästa vän!

Hej & hå!

Får ta och skriva en kom ihåg lapp om att gå in här och uppdatera lite oftare;) Just nu är det ett kaos var det gäller skola, renovering och nu sedan igår sjukdom på det! Lillan har legat magsjuk sedan igårkväll, kräkts hela natten och jag har haft jour. Upp var 20e minut fram till Henrik skulle iväg på jobbet vid 4.30 imorse. Då somnade hon och sov ett par timmar i sträck iaf. & den trötta mamman, i soffan med kräkhink, handsprit, toapapper och proviva inom en armslängds avstånd. Alltså det är verkligen min största fobi, att kräkas... & jag kan verkligen inte sova när lillan kräks stup i ett för rädsla att hon ska kvävas. Huuu.. och nu har jag spritat händerna hela dagen lång, tvättmaskinen går varm och vi dricker Proviva i förebyggande syfte;) Än har jag inte åkt dit...men jag tror inte att jag slipper undan.

Sambon kom hem, blek och trött. Då har han åkt på en dunderförkylning. Så nu går jag och väntar på antingen det ena eller det andra:P Samtidigt så försöker jag bli klar med labrapporten och gräma mig över att jag inte fixade tentan till sommarkursen! 1 poäng ifrån!! Jag blir galen, och så ledsen på mig själv... hade dessutom missat en fråga!! Då vet man att det är alldeles för mycket på samma gång att sköta jobb, hem och skola. Iaf, omtentan är om 2v och den ska jag banne mig klara!

En hel hop av kramar och pussar förtjänar iaf min älskade sambo! Som stod ut med mig igår, utbrott på utbrott från en stressad hormongalen kvinna.. Åkte iväg på bamsegympan med lillan på inte så bra humör och så kommer jag hem till ett renstädat kök och en sambo som föreslår en heldag tillsammans med shopping & middag/biodate när det finns chans till barnvakt. Älskar dig!

Nu ska jag göra iordning det sista till middan. Kokt fläskkorv kändes lagom avancerat och snällt mot magen idag.

Inga kommentarer: