30 juni 2011

För den bekväma kaffeälskaren!

Genom Buzzador har jag fått möjlighet att prova Bosch kaffemaskin, Tassimo T20. Vilken underbar maskin! För en småbarnsmamma fixar den enkelt kaffet på några sekunder trötta mornar, bara i med en kapsel, vatten i behållaren och tryck på knappen och nu när vi bor i husvagnen är den ju helt suverän! Den tar inte alls så stor plats, den behöver inga filter och fixar snabbt och smidigt en kopp när man är sugen:) Drar mig ofta för att brygga kaffe om det bara är till mig själv och slarvig är jag på att hälla på termos ifall jag skulle få för mig att brygga, så den här är ju oumbärlig. Skulle man sedan ha gäster över så kan dem ju välja själva vilket kaffe de önskar!

Den har både automatiska inställningar (bara trycka på knappen) men du kan också reglera styrka på drycken genom att efter kaffet/drycken är gjord hålla in knappen igen för svagare dryck eller hålla in knappen då drycken börjar "brygga" för att sedan släppa när du tycker det är bra för starkare.

Sedan har den ju så många roliga drycker, du gör t.ex. enkelt en latte genom att först sätta in en mjölkkapsel för latte och sedan en espressokapsel. Sedan har du en supergod skummad latte! Men sedan finns det choklad, teer mm... för den som inte dricker just kaffe.

& bäst av allt, så busenkel att rengöra! Bara lägga i den gula medföljande "plastplattan" där kapslarna ska vara, fyll på vatten i behållaren och sen trycka på knappen. Klart!



Inga kommentarer: