17 november 2009

Vår nya vardag!

Lite segt med uppdateringarna här;) Men just nu är Joline prio ett och oftast har jag bara en hand ledig när jag ammar och då funkar det inte att blogga. Pappa har ju ingen mat så för det mesta ligger hon hos mig nu, lilla hjärtat vårat<3 Idag blir ju Joline 6 dagar, snart en vecka gammal! Oj oj va tider går fort. Och jag har redan glömt smärtan från förlossningen:P En lång historia, men som slutade lyckligt och utan sugklocka iaf! (Läkaren ville, men barnmorskan trodde att jag skulle klara det ändå;)) Ska skriva en längre förlossningsberättelse någon dag så ni får hela historien:) Men klarade 16 timmar på förlossningen med endast lustgas och fick beröm av barnmorskorna att jag inte gnällde en enda gång! Måste skryta lite:P Det var jobbigt, men inte outhärdligt att föda barn. Krystvärkarna gjorde inte så ont som värkarna under öppningsskedet, som att spy fast åt andra hållet ungefär:P Vilken styrka man har ändå även fast man var helt slut efter alla dessa timmar!

Att komma hem med en alldeles färsk bebis är helt underbart, men samtidigt det läskigaste som finns! Helt plötsligt är man mamma och amningen ska komma igång och tårarna sprutar av alla hormoner som ska ur kroppen från graviditeten och sen ska till att fixa mat åt sin lilla älskling. Så den här första veckan har varit minst sagt omtumlande, men varje gång man tittar på sin bebis så smälter man<3 Så mycket kärlek! Nu ska vi bara få lite mer rutiner i vår nya vardag:)

Många kramar ifrån oss! Och extra många kramar till Malin, tack för att du finns som stöd och lyssnar<3


2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis igen!:) Låter jätte mysigt..nästan att man vill skaffa barn på en gång!:D Väntar på nästa inlägg!:) kram Géa

Malin h sa...

Va gullig du är..:) kraamis!