30 november 2009

Livet är grymt!

så därför har vi varit och vaccinerat oss mot svininfluensan idag;) Hihi! Och än har jag inte känt av några biverkningar. Men det lär väl komma:P

Nu ikväll har Henrik matat Joline och jag har kunnat baka lussebullar och adventsstädat lite:) Vi har haft lite problem med amningen, något som jag tycker är jättetråkigt att det inte funkar. Lillan äter/snuttar bara i några minuter och sen somnar. Vilket gör att hon sover bara i ca 5-10 min innan hon vaknar och är hungrig igen eftersom hon ätit så lite. Hon blir jätteledsen så fort hon inte får ligga vid bröstet hela tiden. Så därför har vi tillsammans med BVC kommit fram till att hon ska få tillägg(ersättning) ett par gånger under dagen så att vi bryter den onda cirkeln och Joline får sova ordentligt och bli ordentligt mätt. Huvudsaken är att hon är nöjd och mår bra! Och äntligen har vi hittat ett sätt som funkar jättebra för oss:) Jag ammar fortfarande såklart, för närheten och för att det är så himla mysigt<3

I morgon så ska jag över till Annica, grannen, på mammaträff:) Vi småbarnsmammor ifrån byn ska träffas, dricka lite glögg och prata lite. Ska bli jätteroligt att få prata lite med andra mammor!:D Joline är yngst och den äldsta av barnen är 11 månader, så det blir lite spridning i åldrar också.

Nu ska jag pussa lite på min underbara dotter!

Kram på er!

Inga kommentarer: