5 september 2012

September, T3 & gym!

Nu är det verkligen höst på riktigt! Just idag blåser det otroligt och virvlar gula löv överallt runt gården och det känns faktiskt riktigt mysigt. Nu får vi börja boa inomhus igen och ta fram mysljus!

Igår började jag termin 3 och är alltså inne på år 2..jisses, det går fort! Statistik är första kursen ut som vi ska plugga 10 veckor framöver och jag har hört ryktas att den ska vara svår. Nu kommer matematik in har jag förstått och det var tydligen en möjlighet att välja till en kurs i matematik pararellt med denna, för de som tycker att det är knivigt. Jag hoppas på att det ska fixa sig ändå! Böckerna från Adlibris ska hämtas ut idag och sen ska det börjas att läsa. Tänk att jag har inte läst skönlitteratur sen jag började plugga:P Känns liksom inte alls särskilt lockande, faktiskt. Jag som blir så rastlös av att sitta också;)

Första gympasset avverkades igår med. Axlar, bröst och biceps. Tränar enligt ett schema på 8 dagar där varje muskelgrupp tränas var 4e dag, vilket ska vara optimalt för musklernas vila och uppbyggnad. Kan säga att jag har rejäl träningsvärk idag och har märkt stor skillnad nu när jag lagt in mycket mer styrketräning och mindre bodyrockpass. Ökat ett par kilo och slutat med godiset och överdrivet socker. Äter nu mer men av saker som gör bra, har snöat in på superfoods och rawfood som är superskoj att exprimentera med när det gäller bakning och substitut för fika och desserter. Hoppas på att de ökade kilona ska vara muskler;) För att bygga måste man äta och då kan man inte gå på underskott. Men måste verkligen köpa nya träningskläder!! Kan ju ses som ett mål för 4 veckor utan godis kanske?:)

Nu ska jag ta tag i middagen, idag har vi ju faktiskt middagsgäst! Min fina syster! Jag hoppas vi ska kunna planera in ett IKEAbesök framöver. Behövs färdigställa köket här hemma med mer öppna hyllor och vitrinskåp.



Progress! Axelpassen har ju börjat gjort sitt iaf;)


Inga kommentarer: