27 oktober 2011

Naturligt

Från och med idag skippar jag shampoo och balsam och kör naturligt! Jag är så less på torrt hår som blir slitet och aldrig går att spara långt innan det måste toppas flera centimeter... shampoo torkar ut och inför vintern så kommer det inte bli bättre direkt med kall och torr luft så därför är jag beredd att prova något nytt!

Naturlig ansiktstvätt har jag hållt på med sedan sommaren och det fungerar perfekt! Trodde först att olivolja på huden skulle resultera i att den blev fet, men inte:) Jag använder olja och vatten till tvätt och så skrubbar jag ansiktet var 3:e dag med askorbinsyra (finns i kryddhyllan på affären) och olja blandat till en smet som jag sen sköljer bort. Suveränt! Oil Cleansing Method som det heter:)

Så nu tänkte jag ta steget längre och skippa schampoo och alltså tvätta håret med vatten och bikarbonat;) Man blandar 1-3 tsk till en smet med lite vatten och i med det i håret. Massera ordentligt och sen skölj ur. Skölj sen med en äppelcidervinägerskölj bestående av 1 del äppelcidervinäger och 10 delar iskallt vatten. Äppelcidervinäger återställer hårets PH-värde!

Läs mer här inne hos Lady Dahmer om ni är intresserade!

Återkommer med resultat!;)

Inga kommentarer: