18 oktober 2011

En helt vanlig tisdag

En fin höstkrans att pryda dörren med band
jag ihop av material som fanns hemma. Ihoprullat tidningspapper
som stomme och mossa från skogen:)
Isolerar taket!


Godmorgon på er!

Vad skönt det är med vardag igen när sjukdomar härjat som dem gjort! Jag är så glad och tacksam att vi alla är friska nu och över alla underbara vänner & familj som alltid finns där för oss. Jag pluggar hemma idag, vilket känns skönt då det är stundtals jobbigt att pendla 3 timmar på buss varje dag. Älsklingarna är på dagis respektive jobb och allt är precis som det ska:)

Renoveringar pågår fortfarande här hemma men inte i en rasande takt precis... igår slocknade jag i soffan redan kl 21, så orken på vardagarna finns knappt. I helgen isolerade vi iaf taket i hallen (där vattenskadan var) så nu kan vi bocka av det från listan iaf. Nästa brådskande punkt är hallen på övervåningen där vi inte har någon innervägg eller isolering. Det blir nu till helgen det. I söndags var vi och hälsade på Henriks syster och sen blev vi bjuden på middag hemma hos mamma och pappa:) Skönt att bara åka runt och slippa tänka på matlagning;) Joline åt så hon höll på spricka av sin favoriträtt, mormors köttgryta och till efterrätt blev det marängsviss! Mycket mysig afton även om pappa uteblev då han hade fullt upp med jakten, lite egentid med mamma/mormor var toppen:) Från och med igår lyder förbud från bröd, jäst, socker och en del mejeriprodukter för mig, vill att min mage ska bli frisk nu så nu blir det att lägga om kost och äta medicin. Konstigt nog har jag slarvat alldeles för mycket en tid nu även fast man vet att man kommer får lida för det sen... dag 1 har funkat toppen men som sagt slocknade redan kl 21 igår kväll så jag antar att det är socker i bröd och annat som hållt mig uppe tidigare;) Fast förhoppningsvis så ska det vända så fort avvänjningen är över!

Ska se om jag hinner visa lite bilder från vardagsrummet ikväll, har ju lovat en förändring där! Inte har det ändrats mycket men jag har åtminstone fått tummen ur och fraktat ut allt skräp som inte ska drälla där.

Trevlig tisdag på er!


Inga kommentarer: