13 juli 2011

På utflykt!

Hej på er!

Tyvärr verkar värmen utebliva och det är inte lika roligt att bo i husvagn som de varit:P Ändå hade jag himla tur som fick sovmorgon till kl. 8 idag av lillskruttan så pigg är man iaf:) Lillan väcktes förresten av morfar som kom med katterna:) Så det har vi gjort på morgonen här, pysslat åt dem och försökt få dem hemmastadda och det har gått jättebra. De har sin bädd alldeles under vår och jag kan släppa ut Selma när hon vill ut en stund när ungarna sover. Vid lunchtid så läste jag som en tok för att få börja med nästa bok i högen medans Joline sov. Samtidigt försökte jag komma på vad vi skulle hitta på för något kul på eftermiddan, vi har ju inte så många lekparker här i närheten så här måste man ha lite fantasi;) Men så gick jag och packade ihop en matsäck lite snabbt, slängde med bärstolen och så begav vi oss ut i skogen en sväng!

Körde vagnen först en kvart tills vi kom in på en skogsbilväg,  då slängde jag upp lillan på ryggen och så gick vi och gick. Plockade lite smultron och kikade efter hjortron:) Vi fyllde en hel stor mugg med smultron till Jolines lycka som blev mellis på vägen hem och på väg hem fick vi oss en överraskning minsann! Eller ska vi säga dem, en älgko och en ny liten älgkalv dök upp alldeles efter en kurva och sprang snabbt in i skogen efter de fått syn på oss. Det var alldeles innan vi kom in på den rätta vägen. Sedan fortsatte vi hemåt igen och när vi ska svänga upp vid skylten för S Öhn så går en älgko med sina två kalvar över där;) Joline var helt lyrisk! Helt fantastiskt vad man får vara med om på bara en sån liten tur. Men helt slut var vi iaf när vi kom hem! 2½ timme hade vi varit borta och lagom tills älskling kom hem så var vi också  hemma:) Det är rätt så underbart att ha skogen runt knuten ändå! Även om den inte riktigt slår Äspnässkogen och även om det hade varit rätt härligt med en lekpark också;)

&  ja... vad himla arg jag blir på mig själv som tappat bort kameran, det är dagar som denna som man önskar att man hade bilder ifrån och som kan hjälpa en att minnas...

Inga kommentarer: