21 september 2010

Tisdag & Nytt träningsschema

Sitter och tar det lugnt med en kopp rykande varmt kaffe medans Joline sover en stund. Vanligtvis brukar vi ta en promenad den här tiden, men regnet har stoppat oss idag tråkigt nog. Men nog ska vi ut på en liten tur strax så att vovven får rastas iaf. Bröd har vi hunnit bakat, tittat lite på Pippi Långstrump och lekt. Snart ska vi börja göra i ordning middan, Ugnstekt hel lax med romsås och potatis! Åh, så gott det ska bli:-)

Upptäckte att det var längesen jag skrev kost och träningsdagbok här! Jag har inte slutat träna, men har inte hittat inspirationen. Tror att den försvann i samband med flytten och att vi inte hittat något att hyra. Så framöver blir det basic och enkelt så får vi se om inspirationen kommer tillbaka. Kosten är som vanligt, lite mer kolhydrater nu bara till middag. Nu vill jag ju inte gå ner så mycket mer (dagsvikt: 56,4kg) så nu ligger fokus på att forma kroppen. En snygg och välformad rumpa vore inte dumt!;-)

Frukost: 2 kokta ägg
Mellanmål: Proteindrink eller frukt
Lunch: Något protein (Kött eller fisk) & grönsaker
Mellanmål: Frukt eller proteindrink
Middag: "Vanlig mat" fast mindre portion.
Efter Träning: Proteindrink eller 2 ägg

Träningen är faktiskt lite lugnare nu, man måste lyssna på sin kropp och så högt tempo jag körde förut funkade inte alls på lång sikt. Så här kommer mina veckor se ut framöver.

Måndag: Powerwalk 40-50 min + Styrka (Helkropp)
Tisdag: Powerwalk 40-50 min * 2 alt. Powerwalk 40-50 min + 20 min crosstrainer
Onsdag: Powerwalk 40-50 min + Styrka
Torsdag: Powerwalk 40-50 min * 2 alt. Powerwalk 40-50 min + 20 min crosstrainer
Fredag: Powerwalk 40-50 min + Styrka
Lördag: Aktiv vila (typ promenad)
Söndag: Aktiv vila

Kan tyckas att det ser mycket ut, men en promenad avverkar jag på dagen och så crosstrainer, extra promenad eller styrka på kvällen:-) Det är ju roligt och med varierad träning så ser man resultat snabbt!

Nu dags för lite mellanmål!

Inga kommentarer: