16 september 2010

Ja, här går det vilt till! ;-)

Kött, kött, kött! Hela gårdagen gick åt till att putsa älgkött, skära i slamsor och göra köttfärs utav det. Pjuh! Med en liten hemma är det inte alltid så lätt att få saker gjorda i den tid och ordning som man vill;-) Men klart blev det tillslut. Mer lär det ju bli... men det blir ett senare problem. En god viltgryta gjorde jag till middag iaf och Joline åt som en myra... verkligen jättelite till middag för att vara henne, men jag fick faktiskt i en halv flaska välling och en portion gröt innan läggdags, så det var ju bra. Toppad med en massa blåbär då  för annars går det inte i!

Idag ska jag koka köttsoppa och buljong, på benen som blev över igår. Här tar vi reda på allt:-P Och samma med köttsoppan, den kokas på kött med ben så får man buljongen på än gång;-) Lär ta hela dagen det här också kan jag tänka. Fast det är skönt att få vara inne och stå med näsan över grytan när det är så ruggigt väder ute. Har tänkt i flera dagar nu att jag skulle hunnit med ett bullbak och lite matbrödsbak ockdå, kanske att det finns tid över i dag/kväll.

Imorgon är det fredag och då ska jag och syster provsmaka god choklad och dricka ett glas rött:-) Perfekt fredagsmys!

Hjälper mamma:-)


Inga kommentarer: