22 november 2011

VAB & adventsfix

Klev upp i vanlig ordning 4.30 imorse för att tända upp i kökspannan innan det var dags att ordna med allt inför dagis, skola och jobb. Hoppade sedan in i bilen för att fara till Ström och hoppa på bussen 5.50. Inser att jag tagit fel jacka, dvs att busskortet inte var med utan låg hemma... Alltså var det bara att vända om. Lillan var lite hostig och snuvig så det var nog lika bra att det fick bli en mammadag hemma istället för full fart på dagis. Just nu sover hon och jag surfar runt lite efter julpynt! Har budat hem ett par gardiner till köket från Tradera som kommer bli superfina till köket:) Hederliga vit/rödrutiga hissgardiner kommer det bli, enkelt och snyggt! Men har spanat in en hel del annat också som jag skulle vilja klicka hem;) Dessvärre hittar jag bara någon enstaka grej per butik och det funkar ju inte att beställa så... blir ju fraktpriser för hur mycket som helst!:( Blir väl som vanligt att jag lägger en massa jag vill ha i kundkorgen för att sedan, "äsch, det kanske inte är så nödvändigt ändå" och så loggar jag ut. Är det bara jag som shoppar så?:P

Har faktiskt redan börjat fixa inför advent...
I vardagsrummet hängde jag upp julgardinerna igår redan, till helgen kommer det inte finnas tid att pyssla. Jag och Henrik ska på julbord och innan det julmarknad med skruttan och finns tid över så måste det vinterstädas hos hönsen.

Har haft en fantastisk helg också borta i Övik hos svärmor! God middag med Henriks familj för att fira Henriks lillasyster och sen en liten snabbvisit till våra fina föredetta grannar i Dal på söndan:D Där vi också blev bjudna på middag innan vi  for hem så sent som kl 20 tror jag att den hunnit bli. Men så blir det när man har så mycket att prata om och ta igen<3 Saknar dig redan vännen!

Så här ser köket ut just nu! Lite kalt, men vi
sätter inte upp något i onödan här:P Vi väntar på
de saker som känns rätt och då får det ta den tid det tar:)

& det här fina besöket har vi haft på tomten idag! Inte helt fel utsikt:)


Inga kommentarer: